پایان نامه روابط علی– ساختاری راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، روان نژندگرایی و برونگرایی با نشانه های افسردگی
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات پژوهش
عنوان شماره صفحه
1-1مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..1
2-1بیان مساله ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
3-1اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………….9
4-1اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….10
1-4-1هدف کلی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….10
2-4-1اهداف جزئی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….10
5-1فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..13
6-1متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..15
7-1تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………………………………16
فصل دوم
پیشینه پژوهش
1-2مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………21
2-2 اختلال افسردگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………21
1-2-2ویژگی های اختلال افسردگی ………………………………………………………………………………………………………………………………..22
1-1-2-2ملاک های DSMIV-TR در مورد افسردگی…………………………………………………………………………………………………… 24
2-1-2-2شیوع افسردگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….25
3-1-2-2سن شروع افسردگی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….26
4-1-2-2اختلال های توام با افسردگی……………………………………………………………………………………………………………………………..27
5-1-2-2مفهوم سازی شناختی اختلال افسردگی …………………………………………………………………………………………………………..27
3-2اضطراب…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………29
1-3-2شیوع اختلالات اضطرابی…………………………………………………………………………………………………………………………………………30
4-2 اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………………………………………………………….31
1-4-2ویژگی های اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………………………………….31
1-1-4-2ملاک های DSMIV-TR در مورد اختلال اضطراب منتشر………………………………………………………………………………32
2-1-4-2شیوع اختلال اضطراب منتشر…………………………………………………………………………………………………………………………….33
3-1-4-2سن شروع اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………………………………..33
4-1-4-2اختلال های توام با اختلال اضطراب منتشر……………………………………………………………………………………………………….33
5-1-4-2مفهوم سازی شناختی اختلال اضطراب منتشر…………………………………………………………………………………………………..34
5-2 اختلال وسواس فکری – عملی ………………………………………………………………………………………………………………………………….35
1-5-2ویژگی های اختلال وسواس فکری – عملی……………………………………………………………………………………………………………35
1-1-5-2ملاک های DSMIV-TR در مورد اختلال وسواس فکری – عملی…………………………………………………………………..36
2-1-5-2شیوع اختلال وسواس فکری – عملی…………………………………………………………………………………………………………………38
3-1-5-2سن شروع اختلال وسواس فکری – عملی…………………………………………………………………………………………………………38
4-1-5-2اختلال های توام با اختلال وسواس فکری – عملی…………………………………………………………………………………………..38
5-1-5-2مفهوم سازی شناختی اختلال وسواس فکری – عملی………………………………………………………………………………………39
6-2 اختلال پانیک………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………39
1-6-2ویژگی های اختلال پانیک ……………………………………………………………………………………………………………………………………..39
1-1-6-2ملاک های DSMIV-TR در مورد اختلال پانیک………………………………………………………………………………………………41
2-1-6-2شیوع اختلال پانیک…………………………………………………………………………………………………………………………………………….42
3-1-6-2سن شروع اختلال پانیک…………………………………………………………………………………………………………………………………….42
4-1-6-2اختلال های توام با اختلال پانیک ……………………………………………………………………………………………………………………..42
5-1-6-2مفهوم سازی شناختی اختلال پانیک ………………………………………………………………………………………………………………..43
7-2 هیجان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….45
1-7-2 تنظیم هیجان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..46
1-1-7-2 راهبردهای شناختی تنظیم هیجان ………………………………………………………………………………………………………………….46
8-2 راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و اختلالات هیجانی ………………………………………………………………………………………….49
9-2شخصیت……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….53
1-9-2طبقه بندی شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………………………………54
2-9-2مدل پنج عاملی شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………………………..55
10-2 شخصیت و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان ……………………………………………………………………………………………………..57
11-2 شخصیت و اختلالات هیجانی…………………………………………………………………………………………………………………………………..58
12-2 راهبردهای تنظیم هیجان و اختلالات هیجانی در پرتو پژوهش ها ……………………………………………………………………….60
13-2 راهبردهای تنظیم هیجان، شخصیت و اختلالات هیجانی در پرتو پژوهش ها ………………………………………………………62
14-2 خلاصه فصل دوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………65
فصل سوم
روش پژوهش
1-3 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..67
- ۹۸/۰۳/۱۶