جستجوی مقالات فارسی – نظارت مقامات مرکزی بر اعمال حقوقی نهادهای محلی
۲-۹-۲. اعمال حقوقی دو جانبه ۴۰
فصل سوم: بررسی تبیین چهارچوب نهادهای محلی در ایران
۳-۱. مقدمه ۴۳
۳-۲. تشکیل نهادهای محلی نظام جمهوری اسلامی و ضرورت تشکیل شوراها ۴۴
۳-۳. جایگاه شوراها در قانون اساسی. ۴۵
۳-۴. بررسی ارکان و صلاحیتهای شوراهای اسلامی در ایران (بر طبق قانون شوراها ۱۳۷۵) ۵۰
۳-۴-۱. شورای اسلامی روستا ۵۱
۳-۴-۱-۱. نهاد دهیاری (رکن اجرایی) ۵۲
۳-۴-۲. شورای اسلامی بخش. ۵۳
۳-۴-۳. شورای اسلامی شهر. ۵۴
۳-۴-۳-۱. نهاد شهرداری و شهردار (رکن اجرای شورای شهر) ۵۶
۳-۴-۴. شورای اسلامی شهرستان. ۵۷
۳-۴-۵. شورای اسلامی استان. ۵۸
۳-۴-۶. شورای عالی استانها ۵۹
۳-۵. نتیجه گیری از سازمان های محلی در ایران. ۶۱
فصل چهارم: نظارت واحدهای حکومتی بر اعمال حقوقی نهادهای محلی
۴-۱. راهکارهای اجرایی نظارت بر اعمال حقوقی نهادهای محلی. ۶۵
۴-۲. اعمال حقوقی نهادهای محلی. ۶۶
۴-۳. نظارت قوای حکومتی بر اعمال حقوقی نهادهای محلی. ۶۷
۴-۳-۱. نظارت قوه مجریه بر نهاد های محلی. ۶۷
۴-۳-۱-۱. نظارت اداری بر سازمانهای اداری مرکزی و کارکنان آن ( تشریح اصل سلسله مراتب اداری) ۶۸
۴-۳-۱-۲. نظارت اداری سازمانهای مرکزی کشوری بر نهادهای غیرمتمرکز (تشریح اصل قیومیت اداری) ۷۰
۴-۳-۱-۳. مقایسه قیومیت اداری و سلسله مراتب اداری. ۷۳
۴-۴. انواع نظارت قیومییت بر اعمال حقوقی نهادهای غیر متمرکز. ۷۴
۴-۴-۱. نظارت مستقیم. ۷۴
۴-۴-۱-۱. نظارت بر تصمیمات و اعمال حقوقی نهادهای محلی. ۷۵
۴-۴-۱-۲. نظارت بر ادامه فعالیت نهادهای محلی. ۷۶
۲-۴-۱-۳. نظارت حکومت مرکزی بر اعضای نهادهای محلی. ۷۷
۴-۴-۲. نظارت غیر مستقیم. ۷۸
۴-۴-۲-۱. کمک مالی. ۷۹
۴-۴-۲-۲. کمک آموزشی دولت مرکزی. ۸۰
۴-۴-۲-۳. کمکهای مشروط دولت مرکزی به حکومتهای محلی. ۸۱
۴-۴-۲-۴. حضور یا دعوت مقامات برای حضور در جلسات ۸۱
۴-۵. نظارت وزارت کشور بر اعمال حقوقی نهادهای محلی در ایران. ۸۴
۴-۵-۱. تحلیل قانونی هیاتهای حل اختلاف سه درجهای. ۸۴
۴-۵-۱-۱. هیات مرکزی حل اختلاف ۸۵
۴-۵-۱-۲. هیات حل اختلاف و رسیدگی استان. ۸۵
۴-۵-۱-۳. هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شهرستان. ۸۶
۴-۵-۲. تحلیل اختیار نظارتی وزارت کشور از طریق هیاتهای سه درجهای. ۸۶
۴-۵-۲-۱. نظارت بر مصوبات شوراها (مهمترین عمل حقوقی )در ایران بر طبق قانون شوراها ۸۶
۴-۵-۲-۲. نظارت بر اعمال حقوقی اعضای نهادهای محلی در ایران بر طبق قانون شوراها ۹۶
۴-۵-۲-۳. نظارت بر کلیت نهادهای محلی در ایران بر طبق قانون شوراها ۱۰۱
۴-۵-۲-۳-۱. اداره کل امور هماهنگی و عمرانی وزارت کشور ۱۰۸
۴-۵-۲-۳-۲. دفتر فنی معاونت هماهنگی امور عمرانی (وزارت کشور) ۱۰۸
۴-۵-۲-۳-۳. سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ۱۰۹
۴-۵-۲-۴. تعارضهای نظارت وزارت کشور بر با فلسفه ایجاد نهادهای محلی. ۱۰۹
۴-۵-۳. نظارت وزارت مسکن و شهرسازی بر نهادهای محلی. ۱۱۰
۴-۵-۴. نظارت وزارت اقتصاد و دارای بر نهادهای محلی. ۱۱۰
۴-۵-۵. نظارت وزارت اطلاعات بر نهاد های محلی. ۱۱۱
۴-۶. نظارت قوه مقننه بر نهادهای محلی. ۱۱۱
۴-۶-۱. گزارش رئیس مجلس. ۱۱۱
۴-۶-۲. نطق پیش از دستور ۱۱۲
۴-۶-۳. نظارت خاص مجلس از طریق وظایف تقنینی. ۱۱۲
۴-۶-۳-۱. نظارت استطلاعی. ۱۱۳
۴-۶-۳-۲. نظارت استصوابی. ۱۱۴
۴-۷. نظارت قضایی بر نهادهای محلی. ۱۱۴
۴-۷-۱. نظارت قضایی دیوان عدالت اداری نسبت به نهادهای محلی. ۱۱۴
۴-۷-۲. نظارت سازمان بازرسی کل کشور ۱۳۰
۴-۸ آسیبهای نهادهای محلی از نظارت قیومیتی مقامات مرکزی. ۱۳۰
فصل پنجم : نتیجه گیری و ارئه راهکار
۵-۱. نتیجه گیری. ۱۳۵
۵-۲. ارائه راهکار ۱۳۶
- ۹۹/۰۹/۰۸